Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29 30 31 1 2 3
4 5
Zápis do 1. třídy ZŠ Zaječice
6 7 8 9 10
11 12
Dny otevřených dveří MŠ
13
Dny otevřených dveří MŠ
14
Dny otevřených dveří MŠ
15
Dny otevřených dveří MŠ
16
Dny otevřených dveří MŠ
17
Dny otevřených dveří MŠ
18
Dny otevřených dveří MŠ
19
Dny otevřených dveří MŠ
Diakonie Broumov - sbírka ošacení, atd...
20
Dny otevřených dveří MŠ
Diakonie Broumov - sbírka ošacení, atd...
21
Dny otevřených dveří MŠ
Diakonie Broumov - sbírka ošacení, atd...
Pojízdné prodejny v Bítovanech
22
Diakonie Broumov - sbírka ošacení, atd...
23
Diakonie Broumov - sbírka ošacení, atd...
24
Diakonie Broumov - sbírka ošacení, atd...
25
Diakonie Broumov - sbírka ošacení, atd...
Sběr nebezpečného odpadu 25.4.2022
26
Diakonie Broumov - sbírka ošacení, atd...
27
Diakonie Broumov - sbírka ošacení, atd...
28
Diakonie Broumov - sbírka ošacení, atd...
29
Diakonie Broumov - sbírka ošacení, atd...
30 1

Fulltext

Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    Pondělí, středa 7:00 - 11:30 13:00 - 17:00
  2. Telefonické podání+420 469 665 170
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. elektronicky na adresu obec@bitovany.cz , elektronickou podatelnou,
  5. poštou na adresu Obecní úřad Bítovany, Bítovany 19, 538 51 Chrast

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

Pondělí, středa 7:00 - 11:30 13:00 - 17:00

Telefonické podání: +420 469 665 170
Poštou na adresu Obecní úřad Bítovany, Bítovany 19, 538 51 Chrast
Elektronicky na e-mail: obec@bitovany.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: e73a87r
Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad Bítovany, Bítovany 19, 538 51 Chrast
  • elektronicky
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Sazebník úhrad za poskytování informací[1].pdf

Formuláře